Aktualności 2020

Szukaj
ZSP Nidek - Wycieczka do Krakowa
04 lip : 16:23  - Administrator
Dnia 8 maja 2014r.pojechaliśmy na wycieczka do Krakowa. Impreza odbywała się w ramach zajęć unijnych. Brali w niej udział uczniowie klas 4-6. Zgromadziliśmy się w szkole około godziny 7:40. Wyjechaliśmy ok.godz.8.00. Do Ogrodu Botanicznego dojechaliśmy około 10.00 . Podzieliliśmy się na trzy grupy i rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikami.

Mieliśmy okazję zobaczyć niezwykłe i egzotyczne rośliny, m. in . bananowce, figowce oraz piękne storczyki. Najwięcej uwagi poświęciliśmy roślinom mięsożernym. Można było zobaczyć również stare okazy, m.in. liczący 220 lat „Dąb jagielloński” i „ Derenie Śniadeckiego”. Następnie udaliśmy się do Ogrodu Doświadczeń . Pani przewodnik w przystępny sposób tłumaczyła nam zjawiska fizyczne oraz związane z funkcjonowaniem zmysłów. Atutem tego miejsca jest możliwość samodzielnego eksperymentowania. Wszystkiego można dotknąć, wszędzie zajrzeć. Po zabawie w tym miejscu stwierdziliśmy, że fizyka nie taka straszna…. Tu bawiliśmy się najlepiej. Potem pojechaliśmy do Muzeum Inżynierii Miejskiej. Wysłuchaliśmy wykładów na temat fal świetlnych i promieniowania. Tu też mogliśmy wszystkiego dotknąć, poeksperymentować. Dowiedzieliśmy się, jak działają fale ultrafioletowe, promienie podczerwone oraz gdzie iw jaki sposób są wykorzystywane. Potem bawiliśmy się w sali doświadczeń . Największym powodzeniem cieszyło się koło przypominające kołowrotek dla chomika. Każdy chciał w nim pobiegać . W sali wystawowej mieliśmy okazję obejrzeć zabytkowe samochody, motocykle i tramwaje, a także wóz strażacki.
Do domu wróciliśmy ok. godziny 19. Wycieczka była udana, ponieważ dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat działania różnych urządzeń, mogliśmy podziwiać niezwykłe i niespotykane u nas rośliny. Liczymy na to, że w przyszłości będziemy mieli okazję uczestniczyć w podobnym wyjeździe .